گاهی می اندیشم


من این حروف نوشتم چنانکه غیر ندانست

تو هم ز روی کرامت چنان بخوان که تو دانی

  گاهی می اندیشم."

این خبر خوبی است، حداقل برای منی که در دنیای تقلید و تکرار می زیم.

من هم تکرار می کنم، دیگران را... و تکرار می کنم خودم را و دردها و آرزوهایم را.

اما در میان این همه بی خودی، خودی دارم که لحظه ای می اندیشد،

به تغییر و به خود دیگری که در دست فراموشی است.

گاهی می اندیشم. هر وقت که عقل مصلحت بینم – به قول آن نویسنده بی تکرار- بگذارد.

و این اندیشه مرا بی صدا می زاید و گاه می میراند. تردید دارم. به همه چیز و همه کس.

به اینکه حقیقتی باشد و اینکه من باشم.

آیا من هستم؟!!! چه چیز مرا گواهی میدهد؟ کیست که مرا ثابت کند؟

گاه نتیجه می گیرم که نیستم چون اثر ندارم.هیچ... نه یاری می کنم، نه می آزارم

و نه در اندیشه تحولی هستم که روزی برایش خیالها داشتم....

انگار دارم غرق می شوم در نیستی...

و این مرا کم می کند، بی رنگ می کند

و روزی محو خواهم شد

در همان حال که هنوز نفس می کشم

هوا را می آلایم، مصرف می کنم

هزینه نمی کنم و هزینه می تراشم

بی تفاوت از هم قطارانم رد می شوم

بدی می کنم، می بینم

و روزی خواهد رسید که حتی همین قدر هم نمی اندیشم...

و من از آن روز بیمناکم

و گرچه کمرنگ می شود – خیلی کمرنگ – اما هنوز هم می بینم

رویایی که در روزهای وجودم(!) در سر داشتم.

چه خوب که هنوز گاهی می اندیشم...



نظرات شما عزیزان:

قلب متفکر
ساعت19:53---1 آبان 1392
من ماهی یه بار حداقل به این موضوع فکر می کنم...

واقعا سخته،اونی باشی که میخوای

اونی باشی که باید باشی

یادت باشه که چی می خوای

یادت باشه که جامعه رو فراموش کنی

خودت باشی همین


پاسخ: کلا زندگی خیلی سخته... اصلا راحت نیست آبجی...


ساعت17:21---6 ارديبهشت 1392
نمیشه که فکر نکرد!هجوم بی امان فکر شاید تنها دستاورد دانشگاه باشه!یادم از این جمله اومد :

یکی از دلایل مهم دانشگاه رفتن و کسب تحصیلات عالی این است که چیزهایی را که سراسر عمر به آن باور و اعتقاد داشته ای، رد کنی یا باور کنی هیچ چیز به همان صورتی که پدیدار می شود نیست.

گل هایی به یاد آلجرنون ، دنیل کیز
پاسخ:آره ... با تو و جمله ای که نوشتی موافقم، ولی مشکل از جایی شروع میشه که نه برای رد کردن شهامت کافی داشته باشی نه برای " باور " داشتن دلیل کافی... اما واقعا : هیچ چیز به همان صورتی که پدیدار میشود نیست...


عباس معاذاللهی
ساعت13:24---12 فروردين 1392
من می‌اندیشم، پس هستم.

اندیشیدن تنها به تمرین و تکرار نیاز دارد.

روزی 17 بار!
پاسخ: شاید...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب:, 13:13 توسط فاطمه صلاحی| |